شرکت آسانسور KONE

Kone در زبان فنلاندی معنایی شبیه به دستگاه یا ماشین دارد. در 1917 م (1296 ش) پیش از این که هرالد هرلین شرکت آسانسور KONE را خریداری کند این شرکت تحت لیسانس آسانسور برادران گراهام تعداد بسیار محدودی آسانسور وارد می کرد و می فروخت. پس از آن نیز تنها با 50 نفر نیرو شروع به ساخت و نصب آسانسورهای خود کرد. شش سال بعد که هرلین کارخانه شرکت را خرید، ساختمان قدیمی یک کارخانه روغن نباتی را برای استقرار بخش فنی مهندسی با مدیریت پسرش انتخاب کرد.

آسانسور koneآسانسور Kone

اما اکنون، موسسه KONE با مرکزیت فنلاند بیش از 1000 دفتر در 50 کشور جهان دارد، 8.6 میلیارد یورو فروش خالص و 50000 پرسنل دارد و علاوه بر ساخت، نصب، بازسازی و نگهداری آسانسور و پله برقی، ساخت درب و گیت اتوماتیک نیز یکی دیگر از رسته های مهم فعالیت و تولیدش گشته است.

این شرکت از 1998 م (1377 ش) با شرکت سیستم های ساختمانی و آسانسور توشیبا همکاری استراتژیک و از 2002 م نیز قرارداد مالکیت متقابل دارد. بر اساس این همکاری، توشیبا حق ساخت و فروش آسانسور بر اساس فناوری MRL شرکت KONE را در ژاپن داراست. در سال 2005 م KONE به دو شرکت تفکیک شد که یکی نام اصلی را یدک می کشد و دومی با نام Cargotec فعالیت می کند. بزرگترین تمایل KONE  در حال حاضر پیوستن به فناوری های پیشرفته تحلیلی و خدمات ابری اینترنت اشیاست.

از پروژه های بسیار جالب توجه شرکت می توان به آسانسور پانورامیک ساختمان لیدن هال لندن اشاره کرد که در 30 ثانیه مسافران را به طبقه 45 ساختمان می رساند، جایی که می توان تمام لندن را از آنجا مشاهده کرد.مالکیت پایداری که در اختیار چهار نسل از یک خانواده بوده است در این شرکت محیطی قوی و حمایت گر برای توسعه پایدار به وجود آورده که امکان نوآوری در محیطی امن به کارکنان می­دهد.

1 1 رای
Article Rating
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x